תוצאות החיפוש שלך

המדריך המקוצר לקניית דירה

פורסם ע''י ניסים עקיבא ב 29/03/2020
| 0

המדריך המקוצר לקניית דירה

אין באמת דרך להכניס את כל מה שצריך לדעת על קניית דירה למאמר או סרטון באורך סביר, והדרך הטובה ביותר לקנות דירה היא להיעזר באנשי מקצוע מיומנים שיכולים ללוות אתכם לאורך הדרך. אבל אם אתם רוצים לקנות דירה חשוב שיהיה לכם בכל זאת לפחות ידע חלקי, כיוון שידע הוא כוח והוא מעניק בטחון. המאמר שלהלן נועד לתת לכם מידע בסיסי הדרוש לכם על תהליך רכישת דירה בארץ ומרכז דברים חשובים שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מתחילים בתהליך רכישת הדירה.

ייעוץ מקצועי
כאמור, ייעוץ מקצועי הוא חיוני בתהליך רכישת דירה, ולא מדובר רק על המתווך או על יועץ המשכנתא. בכל מקרה בו מצאתם דירה שמוצאת חן בעיניכם ואתם שוקלים לרכוש אותה חשוב מאוד להעביר אותה לבדיקה משפטית של עו"ד מקרקעין מנוסה. ישנם הרבה דברים שנסתרים מכם, בכוונה או בטעות, כמו שיעבוד או עיקול המוטל על הדירה, חריגות בהיתרי הבנייה, רישום שקיים או לא קיים בטאבו, וכן חובות שעשויים להיות רשומים על הדירה לרשויות השונות. לפרטים האלו השלכות רבות על שווי הנכס ועל חוקיות העסקה בכלל, ולא הייתם רוצים לגלות אותם לאחר שכבר נחתם החוזה ו/או הועבר הכסף.

למעשה, התקשרות עם עו"ד מקרקעין היא הדבר הראשון שעליכם לעשות מייד לאחר ההחלטה על רכישת דירה, כדי לקבל ממנו את כל הייעוץ הנדרש, כדי שילווה אתכם בתהליך, יכתוב את החוזה או יבדוק אותו.

זכרון דברים
זכרון דברים הוא חוזה לכל דבר ועניין, ועליו לכלול את כל פרטי החוזה העיקריים: פרטי הצדדים, גובה התשלום שהוסכם עליו, מועד מסירת הדירה המתוכנן וכו'. כאמור, מדובר בחוזה, וכך הוא נתפס בעיני הרשויות, כולל רשויות המס, הרואות בתאריך החתימה על זכרון הדברים את תאריך העסקה,  (דעתי האישית -רצוי שלא לחתום על זכרון דברים ,אלה לתת לעו"ד לעשות את הבדיקות המקדימות) .

לכן, חשוב לא להקל ראש בחתימה על זכרון דברים ולחתום עליו מתוך התלהבות ראשונית וחשש להפסיד את הנכס, אלא רק לאחר ביצוע כל הבדיקות שהזכרנו, ורק לאחר שאתם בטוחים במאה אחוז שאתם מעוניינים לרכוש אותו. הפרת ההסכם על ידי אחד הצדדים גוררת קנס כספי גבוה וקיומו יכול להיאכף על ידי רשויות החוק גם אם התחרטתם.

למה עוד חשוב לשים לב?
חוץ מהפרטים ה"טכניים" שהוזכרו כבר, כדאי לבדוק את סביבת המגורים כולה ולא רק את הנכס עצמו: האם יש בסביבה אנטנות סלולריות או מקורות קרינה אחרים? האם יש באזור מתנ"ס, מרכז קניות, דואר, מוסדות חינוך, בית כנסת, או כל שירות אחר שאתם יודעים שאתם נזקקים לו באופן קבוע או לעיתים קרובות? מלבד העובדה שקיומם או אי-קיומם בקרבת הנכס עשויה להשפיע על מחיר הדירה, יש לכך גם השפעה על הנוחות שלכם ועל איכות החיים שלכם במקום לטווח הארוך.

יוצאים לדרך
מאמר זה אינו מחליף ייעוץ מקצועי בשום צורה ודרך, אבל הוא בהחלט מהווה את אבן הבסיס שממנה תוכלו להתחיל את המסע לרכישת דירה. מומלץ לקרוא חומר נוסף בנושא, וכמובן – להתייעץ עם אנשי המקצוע המתאימים.
בהצלחה!

  • קשר

    דילוג לתוכן